Reklamation
Har du en produkt som inte lever upp till dina förväntningar? Prata med din återförsäljare och sedan fyller antingen du eller dem i formuläret här nedan. Om felet inte faller inom garantin så kommer vi att fakturera arbete och ev frakt. Se gärna våra filmer på Youtube som kan avhjälpa de flesta situationer då fel kan uppstå.
Att tänka på innan du skickar din produkt
Efter du/ni fyllt i formuläret med en tydlig felbeskrivning och med bifogat kvitto/faktura skickar ni produkten till oss.
Viktigt är att ni skickar produkten väl emballerad och med utkörning till vår verkstad. Vi har ingen möjlighet att hämta returer hos ombud.
OBS! Om produkten skickas i ett paket som transportbolaget kan vända på eller lägga på sidan, så bör oljetanken tömmas för att undvika att den rinner ut i maskinen. Om så sker, kan detta leda till att vi behöver sanera enheten, vilket även debiteras. Retur förankrad på pall eller med tydlig märkning/instruktion till transportör rekommenderas.
Produkter med diesel- eller bensintank skall tömmas före produkten skickas till oss. Detta av säkerhetsskäl.